ДОВІДНИК
НАУКОВЕЦЬ БІОГРАФІЯ ДЖЕРЕЛО Б.
Блум Семюель
Бенджамін Блум (нар. 21
лютого 1913 – пом. 13
вересня 1999) —
американський педагог-психолог,
який вніс свій вклад у класифікацію навчальних завдань і теорії оволодіння
знаннями. Ян
Коменський Я́н
А́мос Ко́менський
(чеськ. Jan
Amos Komenský,
нім. Johann
Amos Comenius;
латинізоване
ім'я
Ioannes
Amos Comenius;
28
березня 1592, с. Нівніце — 15 листопада 1670,
м. Амстердам) — чеський
теолог,
мислитель,
педагог,
письменник
(автор —
«Велика дидактика», «Материнська школа», «Світ чуттєвих речей у
картинках»). А.
Макаренко Анто́н
Семе́нович Макаре́нко (1 (13)
березня 1888, Білопілля — 1
квітня 1939,
Голіцино) —
український радянський педагог і письменник,
один із засновників системи дитячо-підліткового виховання. І.
Лернер Ісаак
Якович Лернер (4
квітня 1917 року — 1 березня 1996) .
І. Я. Лернер
є одним з розробників проблемного навчання. Розкрив дидактичні основи і
розробив систему методів навчання. Розкрив зв'язок між методами навчання,
організаційними формами, засобами і прийомами навчання. Обґрунтував склад
і структуру змісту освіти, які є адекватними до соціального
досвіду. Л. Занков Леонід
Володимирович Занков (нар. 10 (23)
квітня 1901 — пом. 27
листопада 1977) — радянський психолог. Спеціаліст в галузі
дефектології, пам'яті, запам'ятовування, педагогічної психології.
Учень Л. С. Виготського. Д.
Ельконін Ельконін,
Данило Борисович (1904-1984) - психолог, член-кореспондент АПН СРСР
(1968), доктор пед. наук (1962), професор (1965). Педагогічну діяльність
почав в 1922 р в Дергачівської колонії для малолітніх правопорушників
(Полтавська обл.). В.
Давидов Василь Васильович
Давидов (нар. 31
серпня 1930 — пом. 19
березня 1998) — радянський і російський
педагог та психолог. Академік АПН СРСР (1978),
віце-президент Російської академії освіти (1992). Доктор психологічних
наук (1971), професор (1973). Л.
Фрідман Лев
Мойсейович Фрідман (16
серпня 1916 село Любич Чернігівської губернії - 19 січня 2005, Москва) -
російський радянський психолог, педагог, математик, відомий фахівець в
галузі педагогічної та математичної психології, доктор психологічних наук
(1972), професор (1999). І.
Волков Ігор
Павлович, вчитель малювання і співу (з 1952 р), переконався в тому, що всі
діти талановиті, вони фантазери, у них висока пристосовуємо ость до
справи. Вони ще в молодших класах самі практично доходять до деяких
прийомів креслення, проектування. Б.
Ліхачов Лихачов,
Борис Тимофійович (1929-1998) - педагог, дійсний член РАО (1993; дійсний
член АПН СРСР з 1990). До 1968 викладав в Вологодському педагогічному
інституті. Л.
С. Виготський Лев Семе́нович
Виго́тський (17 листопада (5
листопада) 1896, Орша, Білорусь — 11 червня 1934, Москва, СРСР) — білоруський і радянський психолог, засновник
культурно-історичної школи в психології, на якій
базується психологічна теорія
діяльності. Н.
Краудер Норман Аллісон Кроудер
(англ.
Norman
Allison
Crowder,
6 квітня 1921 - 11 травня 1998) - американський вчений, педагог,
винахідник розгалуженого алгоритму програмованого навчання. Б.
Скіннер Бе́ррес Фре́дерік
Скі́ннер (англ. Burrhus Frederic Skinner; 20 березня 1904 — 18 серпня 1990) —
американський психолог,
винахідник і письменник. Дэвід Джонсон Девід
В. Джонсон - професор
педагогічної психології, Уніферсітет Мінессота, США.
Роджер Джонсон
Шломо Шаран Шломо Шаран – доктор філософії Ієшава-університет (Yeshiva University) (США). Основні напрями досліджень: шкільна організація, взаємодія в школі, методи навчання, групова начальна діяльність. Ч. Купісевич Куписевич
(Kupisiewicz) Чеслав (p. 13.7.1924, Сосковец), польськ. педагог, Ч.-к.
Польської АН (1976), проф. (1969). Закінчив Варшавський університет. У
1966-69 заст. директора Інституту педагогіки в Варшаві. У 1969-72
проректор Варшавського університету. Працює на ф-ті
педагогіки. Й. Песталоцці Йо́ганн
Ге́нріх Пестало́цці (Johann
Heinrich
Pestalozzi; 12
січня 1746, Цюрих — 17
лютого 1827) —
видатний швейцарський педагог-новатор. А. Дістервег Фрі́дріх
Адо́льф Вільге́льм Дістерве́г (нім. Friedrich
Adolph Wilhelm Diesterweg; нар. 29
жовтня 1790, Зіген — пом. 7
липня 1866, Берлін) — видатний
німецький педагог-демократ,
послідовник Песталоцці. К. Ушинський Професор Костянти́н
Дмитро́вич Уши́нський —
український та російський педагог українського походження, кандидат
юриспруденції і
правознавець, один із засновників педагогічної науки та народної
школи у Російській імперії, автор праць з теорії й історії
педагогіки, підручників для початкової школи і статей з
педагогіки. Т.О. Пироженко Доктор
психологічних наук, професор. У системі педагогіки і психології
окреме місце посідає дошкільна ланка. Т.О. Піроженко – одна
з провідних українських учених у галузі дитячої, вікової
та педагогічної психології, дослідниця проблем психології розвитку
дитини дошкільного віку. Н. Побірченко Побірченко
Наталія Семенівна (нар. 16 серпня 1947, Корсунь-Шевченківський
Черкаської області, УРСР) —
ректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла
Тичини (2010—2014),
завідувач кафедри соціальної педагогіки та історії педагогіки, доктор
педагогічних наук, професор, член-кореспондент
НАПН України. С.Г. Коберник Місце
роботи: Місто: Київ. Установа: Національний
педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
(Київ). Відомство: МОН (Міністерство освіти і
науки). Е. Фромм Е́ріх
Фромм (нім. Erich
Fromm; 23
березня 1900, Франкфурт-на-Майні, — 18
березня 1980, Локарно) — соціальний
психолог, філософ, психоаналітик, представник «Франкфуртської школи», один
із засновників неофрейдизму та фрейдо-марксизму. В.П. Зінченко Зінченко
Володимир Павлович (нар. 10 січня 1957) —
український педагог, проректор Глухівського національного
педагогічного університету імені Олександра Довженка, кандидат
педагогічних наук І.Г.
Микаеліса Іоганн
Генріх Міхаеліс (нім.
Johann
Heinrich
Michaelis;
1668-1738) - німецький філолог, сходознавець, педагог і протестантський
богослов. К.
Гольдмарк Карл
Гольдмарк (нем. Karl
Goldmark, венг. Goldmark
Károly; 18
травня 1830 Кестхей - 2 січня 1915 Відень) - австрійський і угорський
композитор, музичний педагог і скрипаль П. Я. Гальперін Петро
Якович Гальперін (2
жовтня 1902, Тамбов - 25 березень 1988, Москва) - радянський психолог,
заслужений діяч науки РРФСР (1980). Доктор педагогічних наук (1965),
професор (1967). О.
М. Матюшкін Олексій
Михайлович Матюшкін (нар. 20
грудня 1927 — пом. 7 липня 2004) —
радянський та російський психолог, доктор психологічних наук,
професор, академік Російської академії освіти. Η.
Ф. Тализіна Ніна
Федорівна Тализіна (28 грудня 1923 Лучинське, Ярославська область, СРСР -
6 січня 2018, Москва, Росія) - радянський і російський психолог.
Спеціаліст в галузі педагогічної психології. Лауреат великої кількості
премій і нагород за заслуги в галузі науки і освіти. Внесла великий вклад
в розробку діяльнісного підходу до навчання. Т.
В. Кудрявцев Володимир
Товіевіч Кудрявцев (рід. 13 березня 1961 Москва, СРСР) - радянський і
російський психолог, доктор психологічних наук, професор, завідувач
кафедри теорії та історії психології Інституту психології ім. Л. С.
Виготського РДГУ. М.
Г. Махмудов Мустафа
Гаджи Муса огли Махмудов (азерб. Mustafa Hacı Musa oğlu Mahmudov; 1878
Кюрдамір - 20 листопад 1937 Баку) - азербайджанський педагог, депутат
Державної думи II скликання від Бакинської губернії, секретар
Азербайджанського національної ради. Т.
І. Шамова Шамова
Тетяна Іванівна (22 листопада 1924 - 28 липня 2010) - член-кореспондент
Російської академії освіти, дійсний член Міжнародної академії наук
педагогічної освіти, Заслужений діяч науки Російської Федерації, доктор
педагогічних наук, професор В.
Ф. Шаталов Шаталов
Віктор Федорович —
радянський, український вчитель-новатор. Заслужений учитель
УРСР (1987). Народний вчитель СРСР (1990). Лауреат премії
імені К.Д. Ушинського, імені Н.К. Крупської, «Соросівський учитель».
Автор системи навчання із використанням опорних сигналів. Використовує
педагогіку співробітництва, ігрові форми занять. А.
Тубельский Олександр
Наумович Тубельскій (2 жовтня 1940 - 31 травня 2007, Москва) - російський
діяч освіти, президент «Асоціації демократичних шкіл» (Росія), кандидат
педагогічних наук, директор «Школи самовизначення» (школа №734 міста
Москви), Заслужений учитель Російської Федерації
. Г.
К. Селевко Селевко
Герман Костянтинович (*15
лютого 1932 р., м. Ярославль —
11 грудня
2008, Ярославль) —
радянський і російський педагог-новатор, кандидат педагогічних наук
(1964), професор (1989), дійсний член Міжнародної Академії наук
педагогічної освіти. М. В.
Кларін Провідний
експерт Російського інституту директорів, Академія освіти. Голова
правління Асоціації російськомовних коучів. Коуч вищих керівників - перших
осіб і топ-менеджерів російських і міжнародних корпорацій. Його праці
охоплюють інноваційні пошуки сучасної педагогіки на різних рівнях
навчання.
Д. Г. Левітес Левітес Дмитро Григорович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогічного проектування Мурманського державного педагогічного
університету. Ш. О.
Амонашвілі Ша́лва
Олекса́ндрович Амонашвілі —
видатний радянський та російський педагог та психолог. Г. Ібрагімов Галі
Гізетдіновіч Ібрагімов (16
січня 1919 року, Стерлітамак - 26 листопада 1989, Уфа) - башкирський
письменник і поет, педагог. Учасник
Великої Вітчизняної війни. Заступник головного редактора журналу «Агідель»
(1959-1973). Заслужений працівник культури Української РСР (1979), БАССР
(1969). Еліотом
Аронсоном Елліот
Аронсон (рід. 9 січня 1932 роки) - провідний американський соціальний
психолог і педагог, доктор філософії по психології Стенфордського
університету [1]. Член редакційної колегії ряду відомих психологічних
журналів. Р. Славин Славін Роберт – доктор філософії (1975 р.), професор, директор Центру дослідження реформ в освіті
в Університеті імені Джона Хопкінса в Балтиморі, науковий розробник проблем стратегії розвитку шкіл із метою задоволення потреб усіх учнів.
Роджер
Т. Джонсон - професор
педагогіки, Уніферсітет Мінессота, США.